Выхаванне грамадзяніна і патрыёта: вопыт, традыцыі, перспектывы |
Новости |
Автор: Жилич Ольга Николаевна |
27.03.2017 05:22 |
21 сакавіка 2017 года на базе сярэдняй школы № 9 г. Слоніма адбылося пасяджэнне класных кіраўнікоў школ горада і раёна, на якім педагогі абмяркоўвалі актуальныя пытанні грамадзянска-патрыятычнага выхавання. Кіраўнік школьнага музея Саўчанка Сяргей Андрэевіч падзяліўся вопытам арганізацыі работы савета музея, расказаў аб музейнай педагогіцы як адной з форм сацыялізацыі і выхавання ў школьнікаў пачуццяў грамадзянскага доўгу і любві да Радзімы.
Сістэму работы школы па грамадзянска-патрыятычным выхаванні прадставіла намеснік дырэктара школы па выхаваўчай рабоце Коваль Святлана Мікалаеўна. Акцэнт у яе выступленні быў зроблены на кадэцкай адукацыі, якая ўжо больш за 19 гадоў рэалізуецца ў школе. Яна адзначыла, што роля выхаваўчых факультатываў “Мая Айчына”, “Вучымся жыць у міры і згодзе”, “Школа абаронцаў Айчыны” таксама адметная ў фарміраванні асобы вучня. А вядуць у школе гэтыя факультатывы выхавальнікі кадэцкіх класаў. Як вынік сумеснай працы кадэтаў і іх выхавальнікаў былі прадстаўлены відэаролікі “Прыгожы ў страі – моцны ў баі”, “Рэканструкцыя гістарычнага бою часоў Вялікай Айчыннай вайны”, фрагмент факультатыўных заняткаў “Асновы праваслаўнай культуры”. У ходзе выступлення былі раскрыты механізмы эфектыўнага ўзаемадзеяння школы і 11-ай асобнай гвардзейскай механізаванай брыгады, на базе якой праходзяць заняткі кадэтаў па страявой,тактычнай і агнявой падрыхтоўцы ў шосты школьны дзень, а ўлетку кожны год працуе абаронча-спартыўны лагер “Кадэт”. Вялікія магчымасці для грамадзянска-патрыятычнага выхавання таксама мае шосты школьны дзень, які раз у чвэрць прысвячаецца грамадзянска-патрыятычнаму выхаванню. У рамках школьнай суботы на працягу двух апошніх гадоў у школе рэалізаваны праекты «Мая Беларусь», «Дружым з законам», «Марафон ведаў па гісторыі вайны», «Рыхтуемся стаць абаронцамі Айчыны», «Мы – грамадзяне Беларусі» і іншыя. З вопыту працы можна гаварыць аб тым, што пры якаснай падрыхтоўцы, якую арганізуе класны кіраўнік, дзеці з цікавасцю ўдзельнічаюць у квест-гульнях, гульнях-падарожжах, творчых і інтэлектуальнных конкурсах, якія праводзяцца ў рамках дадзеных тэматычных субот. Школьная субота дазваляе класнаму кіраўніку эфектыўна арганізаваць і экскурсійную дзейнасць. Так, 1 раз у чвэрць праходзіць тэматычны дзень «Збяром Беларусь у сваім сэрцы», падчас якога арганізуюцца экскурсіі ў музеі, па памятных і гістарычных месцах Беларусі. Шосты школьны дзень - гэта яшчэ і магчымасць прыняць удзел у розных акцыях, у тым ліку патрыятычнага характару. Наведаць ветэрана і аказаць яму дапамогу, добраўпарадкаваць помнік, тэрыторыю роднай школы, мікрараёна, пасадзіць дрэва – гэта таксама патрыятызм і грамадзянскасць. На пасяджэнні таксама была прадстаўлена мадэль выхаваўчай сістэмы кадэцкага класа. Выхавацель Сіміненка Таццяна Анатольеўна адзначыла, што дадзеная мадэль дазваляе больш мэтанакіравана арганізаваць выхаваўчую работу, узгадняць мэты і дзеянні педагогаў, вучняў, бацькоў і соцыума, выхоўваць асобу грамадзяніна, патрыёта. У практычным блоку семінара-практыкума быў паказаны ўрок мужнасці “Імя героя на карце Слонімшчыны”, які дазволіў усім прысутным успомніць сланімчан, воінаў-інтэрнацыяналістаў, загінуўшых у Афганістане, пагутарыць з прапаршчыкам ў адстаўцы Гаркавым Уладзімірам Мікалаевічам. Здавалася б, традыцыйная форма работы была дапоўнена інтэрактыўнымі формамі – складаннем калажаў, падрыхтоўкай своеасаблівай чашы памяці, што і дазволіла зрабіць класную гадзіну эмацыянальнай, запамінальнай. Ужо трэці год у школе рэалізуецца інавацыйны праект “Укараненне мадэлі фарміравання кроскультурных кампетэнцый вучняў сярэдніх агульнаадукацыйных школ”, у рамках якога працуе клуб “Спадчына”. Члены клуба разам з настаўнікам Старчанка Інай Мікалаеўнай вывучаюць і прапагандуюць беларускія звычаі і традыцыі. Вось і 21 сакавіка яны запрасілі гасцей школы на адкрытае пасяджэнне клуба “Сустракаем Вялікдзень”. Падводзячы вынікі семінара, галоўны метадыст сектара сацыяльнай і выхаваўчай работы аддзела адукацыі, спорту і турызму Слонімскага райвыканкама Логач Наталля Віктараўна адзначыла: “Каб работа па грамадзянска-патрыятычным выхаванні была эфектыўнай,трэба выкарыстоўваць дзейнасны падыход, а кожнае мерапрыемства павінна стаць асаблівай падзеяй, вынікам сумеснай працы настаўнікаў, вучняў і іх бацькоў. А спалучэнне традыцый і наватарства, несумненна, дасць плён у выхаванні патрыёта і грамадзяніна”. (матэрыял падрыхтавала амеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце ДУА "Сярэдняя школа № 9 г.Слоніма" Коваль Святлана Мікалаеўна) |
Обновлено ( 27.03.2017 05:45 ) |